Sådan bliver du leverandør til Amgros


I Amgros er vi altid interesserede i at gøre det så attraktivt og nemt som overhovedet muligt at blive leverandør til de offentlige danske sygehuse og høreklinikker. Her på siden kan du finde information om, hvordan din virksomhed bliver leverandør.

Amgros indkøber de lægemidler og høreapparater, som bliver brugt på de offentlige danske sygehuse og høreklinikker. 

OPRET EN BRUGER PÅ AMGROS' LEVERANDØR- OG UDBUDSPORTAL

For at blive leverandør af lægemidler til Amgros, skal din virksomhed være oprettet som bruger på vores Leverandør- og Udbudsportal. Med en bruger til Leverandør- og Udbudsportalen kan I – udover at afgive tilbud – få adgang til blandt andet spørgsmål og svar vedrørende ESPD samt ESPD-dokumentation.

Hvis du og din virksomhed endnu ikke har oprettet en bruger på vores Leverandør- og Udbudsportal, kan du nemt gøre det ved at følge et af disse links:

Hvis din virksomhed er registreret i Danmark, skal du oprette en bruger her.

Hvis din virksomhed er registreret uden for Danmark, skal du oprette en bruger her.

Når du er oprettet som bruger, kan du finde hjælp til benytte portalen i vores brugervejledning.

SÅDAN KOMMER DIT LÆGEMIDDEL UD TIL DE OFFENTLIGE SYGEHUSE

Jeres indgang til det danske marked afhænger af, hvor jeres lægemiddel befinder sig i sin livscyklus. Er det et helt nyt lægemiddel med patentbeskyttelse? Eller er det tale om et generisk produkt med stor konkurrence?

Læs mere om lægemidlets livscyklus på denne side .

NYE LÆGEMIDLER

I Danmark er det Medicinrådet, der vurderer, om et nyt lægemiddel kan anbefales som standardbehandling på de offentlige danske hospitaler.  På Medicinrådets hjemmeside kan du læse mere om, hvordan du ansøger hos Medicinrådet.

Du skal som leverandør være opmærksom på, at ansøgningsprocessen kan strække sig over en længere periode.

Læs mere om processen for nye lægemidler her.

GENERIKA

Ønsker din virksomhed at sælge et generisk produkt til de offentlige danske hospitaler, skal det ske gennem de udbud, Amgros gennemfører på vegne af de danske regioner.

Vores udbud er reguleret af EU’s udbudsdirektiv og den danske udbudslov. I de fleste tilfælde udbyder vi aftaler, der varer et år – og vores udbud træder som oftest i kraft den 1. april.

Før din virksomhed kan byde på vores udbud, skal I først oprettes som bruger på Amgros' Leverandør- og Udbudsportal. Se nedenfor.

HØREAPPARATER

Vi ønsker at behandle alle leverandører fair og ens. Derfor afholder vi alle vores udbud i overensstemmelse med udbudslovgivningen og publicerer vores udbud på høreapparater på vores hjemmeside og på EU's udbudsportal.

Ønsker du adgang til Amgros’ udbud på medicinsk udstyr herunder høreapparater, kan du oprette dig som bruger på det eksterne CTM system: https://eu.eu-supply.com/login.asp

For support henvises vi til EU-Supply: dksupport@eu-supply.com

 

KONTAKT OS

Du kan altid kontakte os på udbud@amgros.dk, hvis du har spørgsmål om processen for at blive leverandør af lægemidler til de offentlige danske sygehuse.

Ønsker din virksomhed at sælge høreapparater til de offentlige danske høreklinikker, er du altid velkommen til at kontakte Amgros på haudbud@amgros.dk

LÆS MERE

Sådan bliver du leverandør til Amgros

Nye lægemidler og forhandling

Hvis et nyt lægemiddel skal komme i betragtning som standardbehandling på de offentlige danske sygehuse, skal Medicinrådet først vurdere og anbefale det.

LÆS MERE
Sådan bliver du leverandør til Amgros

Generiske lægemidler

Når patentet på et lægemiddel ophører, og generiske eller biosimilære alternativer kommer på markedet, er det Amgros’ opgave at sikre den størst mulige konkurrence via udbud.

LÆS MERE

Ulrik Wøldike

Chef

Min opgave er at præge den strategiske retning for udbud af lægemidler og indgå i et tæt samarbejde med sygehusapoteker og leverandører for at sikre mest mulig sundhed for pengene.